Vis denne mail i din browser
Marts 2019  
     
  Nyt fra EG Legal  
 
 
Kære Pia

Udfordringerne vedrørende sikre mails har fyldt meget hos en del af vores kunder og dermed også hos os.

I denne nyhedsmail vil vi derfor dele erfaringer angående brugen af sikker mail-løsninger, der har givet mange af jer større udfordringer end håbet, hvorfor emnet stadig er meget aktuelt. Al begyndelse er svær, og det tager tid at finde den bedste måde at håndtere det på – uden alt for mange problemer og tidsspilde til følge. Vi vil naturligvis gerne hjælpe jer med at komme i mål med det.

Vi har også brugt de første måneder af 2019 på at dykke ned i jeres besvarelser af kundeundersøgelsen fra 2018 og har i den forbindelse været i dialog med mange af jer. Vi har fået mange gode input, som vi tager med i vores planer.

Mange ønsker fx flere og lettere adgang til informationer og nyheder, hvorfor vi har igangsat forskellige initiativer på dette område. Det kommer bl.a. til at betyde flere invitationer til webinarer, der fx kan handle om produktnyheder, gennemgang af AdvoPro-servicepakker og lignende.

Vi vil gøre beskrivelse af ny funktionalitet i AdvoPro tilgængelig for alle direkte fra AdvoPro, idet vi har erfaret, at det langt fra er alle AdvoPro-brugere, der får adgang til de informationer. Vi har oprettet EG Legal Academy, hvor vi nu kan tilbyde e-learningkurser, så nye brugere ikke behøver at vente til næste klassekursus.

Endelig har vi genoptaget "tips og tricks-indlægget". Vi forventer også at samle tips og tricks og gøre dem tilgængelige direkte fra AdvoPro.

God læselyst.

Lotte Juul
Senior Sales Executive, EG Legal

 
     
 
 
 
Sikker mail-løsninger
Vi får rigtig mange henvendelser vedrørende sikker mail-løsninger, som mange har svært ved at håndtere.
Vi har derfor samlet forklaringer på udvalgte punkter, hvor vi modtager mange spørgsmål. Bemærk, at dette kun gælder for jer, der har et eller flere FuseMail-produkter.
 
 
Tips og tricks
Her finder du gode råd til opsætning og anvendelse af AdvoPro.

Vi udvikler løbende på samlingen af tips og tricks, som ud over AdvoPro også vil indeholde Microsoft Office-pakken.
 
 
     
  OBS: Windows 7 udfases
– sådan forholder du dig
 
 
  Microsoft har annonceret, at de ikke længere vil opdatere og servicere Windows 7 fra den 14. januar 2020. Selvom du måske tænker, at 2020 ligger langt ude i fremtiden, bør du alligevel overveje, hvordan du sikrer din virksomhed, inden kalenderen indhenter dig.
 
Hvorfor skifte pc allerede nu?
Windows 7 blev lanceret i 2009 og er et af de mest udbredte styresystemer i Danmark. Hos EG Legal forventer vi, at mange vil vælge at skifte deres ældre pc'er ud, i forbindelse med at Microsoft stopper supporten af Windows 7.

Vi vil derfor opfordre til, at I allerede nu begynder at overveje, hvad I skal gøre frem mod 2020. Hvis I skal have nye pc'er, kan I med fordel bestille dem i god tid, idet der ofte er ventetid sidst på året.

Hvis du er i tvivl om, hvilken version der er på din pc, kan du hurtigt finde svaret ved at følge nedenstående vejledning.
Bemærk: Hvis du anvender AdvoPro SaaS (eller anden løsning via fjernskrivebord), skal du huske at minimere fjernskrivebordet, inden du tjekker Windows-versionen jf. vejledningen.

Hvilken Windows-version benytter jeg?
  1. Klik på Windows-tasten.
  2. Skriv Run/kør i søgefeltet.
  3. Vælg Run/kør.
  4. Skriv winver i søgefeltet, og vælg OK.
  5. Se i skærmbilledet, der fremkommer, hvilken Windows-version du benytter.
  6. Vælg OK for at lukke skærmbilledet.